Home Media Press releases Bolloré Ports acquires two new electric tractors for Freetown Terminal

Bolloré Ports acquires two new electric tractors for Freetown Terminal

Puteaux. 14 October 2021

Bolloré Ports has ordered two new Gaussin electric terminal tractors and a multi-charge station to equip Freetown Terminal in Sierra Leone. This is the third time Bolloré Ports has placed an order, confirming thus the successful partnership between the two companies.

The APM75T HE tractor is the result of creating a synergy between Gaussin's expertise in the production of handling vehicles, Blue Solutions, a subsidiary of the Bolloré Group, in the production of electric batteries, and Bolloré Ports in port logistics. This 100% electric model will enable significant energy savings and will contribute to 100% carbon-free port logistics, as well as reducing maintenance costs while increasing productivity, safety and driving comfort.

L’acquisition de ces nouveaux équipements s’inscrit pleinement dans le processus de labellisation Green Terminal lancé par Bolloré Ports en juin 2021 avec l’objectif de décarboner progressivement le transport de conteneurs et de véhicules roulants dans ses terminaux portuaires. Cette démarche, couvrant l’ensemble des préoccupations environnementales, s’appuie sur une méthodologie complète déclinée à travers huit piliers fondamentaux. L’intégralité du processus, depuis la définition du projet jusqu’à la conduite des audits, a été validé par Bureau Veritas, l’un des principaux leaders mondiaux des essais, de l’inspection et de la certification.

The implementation of the Green Terminal labelling process is continuing in the network operated by Bolloré Ports. This new acquisition to equip Freetown Terminal will allow us to significantly reduce our greenhouse gas emissions and improve our productivity thanks to the technology developed in synergy with Blue Solutions and Gaussin.

Olivier de Noray

Le terminal à conteneurs de Freetown a bénéficié récemment d’importants travaux d’extension et a également investi dans de nouveaux équipements ultramodernes pour accueillir des navires de grande capacité. Nous poursuivons aujourd’hui nos investissements pour intégrer les enjeux environnementaux dans notre stratégie de développement et ainsi contribuer à réduire l’impact de nos activités sur l’environnement.

Bertrand Kerguelen

About Bolloré Ports

Bolloré Ports is a global player in the port business and operates 21 concessions worldwide, including 16 in Africa. As the leading operator of port infrastructures in Africa, Bolloré Ports keeps on developing and investing in Africa but also in Asia, the Middle East and Latin America. Its know-how is based on three main areas of expertise: management of port concessions, port handling and maritime consignment.

A propos de Freetown Terminal

Le terminal de Freetown, d’une capacité de 380 000 EVP, est le principal terminal à conteneurs de la Sierra Leone, porte d'entrée la plus importante pour les échanges et le commerce dans le pays. Bolloré Ports, qui emploie plusieurs centaines de personnes sur le terminal à conteneurs, a entrepris récemment une série de travaux et d'aménagements dont l’intégration d’équipements de manutention modernes, adaptés et respectueux de l’environnement. L’objectif de Bolloré Ports est de porter à très court terme la productivité de ces infrastructures portuaires en Sierra Leone au niveau des meilleurs ports du continent africain.

Press contacts:

Cindy Patan, Media Relations Manager - Bolloré Transport & Logistics